FANDOM

Clockwork Bomb icon.png Strona w budowie

Ta strona jest w budowie. Jeśli możesz, przyczyń się do jej rozbudowy.

American McGee's Alice
AliceCover.png
Developer Rogue Entertainment
Publisher Electronic Arts
Release date 6 października 2000
ESRB rating Mature (M)
Platform(s) PC, Mac, PlayStation 3, Xbox 360
American McGee's Alice, lub po prostu Alice, jest to pierwsza gra, której główną bohaterką jest młoda Alice Liddel. Jest to przygodowa gra akcji oparta na Alicji w Krainie Czarów. Została ona opracowana przez Rogue Entertaimnent i wydana przez Electronic Arts. Została wydana 06 października 2000 na PC i 20 lipca 2001 dla komputerów Macintosh. Port PlayStation 2 był w rozwoju, ale został ostatecznie odwołany.

Gra została zaprojektowana przez American McGee (stąd tytuł), natomiast muzykę skomponował i wyprodukował Chris Vrenna.

American McGee's Alice jest swoistą makabryczną kontynuacją oraz interpretacją książek Lewis Carroll takich jak Alicja w Krainie Czarów oraz Po drugiej stronie lustra, a także odnosi się do tego, co tam Alicja znalazła. Zawiera też elementy gry akcji (strzelanki), platformowej, a także horroru.

Gra przyszła również z książkami, które pełnią rolę podręcznika.

American McGee's Alice doczekała się sequela; jest nim Alice: Madness Returns, która została wydana w czerwcu 2011 roku na PC, PlayStation 3 i Xbox 360. Pierwsza część została do tych gier dołączona, także na konsole (więc jest to pierwsze wydanie tej gry na tę platformę), niestety nie wprowadzono żadnej poprawki grafiki.

Fabuła Edytuj

Wkrótce po Through the Looking-Glass, w wieku siedmiu lat, Alice Liddell była świadkiem śmierci swojej rodziny w pożarze, który wybuchł w ich domu i doszczętnie go zniszczył. Cierpiąca z powodu śmierci swojej rodziny, Alice zaczyna tracić swój kontakt z rzeczywistością i zostaje ostatecznie wysłana do Rutledge Asylum z powodu jej szaleństwa i katatonii.  Prawie dziesięć lat po tragicznych wydarzeniach, w sierpniu 1874 roku Alice zostaje sprowadzona do Krainy Czarów, teraz w zdeformowanej i śmiertelnie niebezpiecznej wersji samej siebie, ze względu na okropne rządy Królowej Kier i szaleństwo głównej bohaterki. Z Kotem z Cheshire, który jest jej przewodnikiem i pomocą innych istot z jej ostatnich przygód, musi zabić królową, aby ocalić Wonderland i samą siebie przed destrukcją.

Rozgrywka Edytuj

Walka: Gracz przejmuje kontrolę nad Alice od samego początku gry. W czasie przemierzania Krainy Czarów, różni wrogowie (a także zwierzęta) atakują bohaterkę, aby powstrzymać Alice przed dotarciem do Królowej, lub dlatego, że widzą w niej zagrożenie. Wrogów jest wielu, często są przypisani do miejsca, w którym się pojawiają. Alicja musi stawić czoła zarówno wrogom zwykłym, jak i bossom, które jednocześnie mają duży wpływ na fabułę.

Każda broń ma dwie różne wersje, które można znaleźć w miejscach powiązanych z rozgrywką:

Więcej z Fandomu

Losowa wiki